Sklady a objednávky

Otázka

Při výdeji do mínusu nás program upozorňuje u každé položky v dokladu. Je možnost odstranit toto upozornění?

Řešení

Upozornění o výdeji zásoby do mínusu jde odstranit v "Sklady", "Seznam skladů", vybereme sklad a dáme opravit. Na kartě skladu zatrhneme "Neupozorňovat při vyskladňování do mínusu".

Otázka

Na skladové kartě zásoby mám zápornou dodávku (popř. záporný stav zásoby). Jakým způsobem vznikla a jak ji odstraním?

Řešení

Máte-li povolené v nastavení skladu - výdej zásoby do mínusu, potom každý výdajový pohyb (vystavená faktura, prodejka, výdejka, převodka), jestliže u vybrané zásoby není žádná dodávka (zásoba má nulový stav), vytvoří zápornou dodávku. Záporné dodávky se odstraní automaticky, jakmile přijmete zásoby na sklad. Musíte ale při ukládání příjmu odsouhlasit možnost přepočtu pořizovacích cen, také datum skladového pohybu na dokladu příjmu musí být starší nebo rovno datumu skladového pohybu výdejky, aby program mohl vykrýt zápornou dodávku. Po uložení dokladu se zobrazí protokol o přepočtu pořizovacích cen.

Otázka

Při opravě skladové výdejky (prodejky či vystavené faktury) nelze změnit u položky dokladu počet měrných jednotek.

Řešení

Vyberte dodávku, z které tento výdajový doklad čerpá počet MJ. Pomocí tlačítka - Opravit zde již máte možnost změnit počet MJ. Když je potřeba navýšit počet MJ při opravě více než je ve vybrané dodávce povoleno, musíte přidat do položky dokladu další nevykrytou dodávku popř. u ní poté změnit počet MJ.

Otázka

Jakým způsobem lze odstranit skladovou kartu ze skladu v případě, že již byl v minulosti učiněn skladový pohyb.

Řešení

Smazat skladovou kartu ze skladu lze jen pokud nemá v minulosti žádný pohyb. Skladová karta, na které již byl učiněn v minulosti pohyb, smazat nejde. Můžete si tuto nepoužívanou skladovou. kartu vložit do speciální skupiny zásob na skladě, která se bude jmenovat např. "NEPOUŽÍVANÉ".

Otázka

Při přidání nové zásoby nebo kmenové karty program hlásí „ZADANÉ KATALOGOVÉ OZNAČENÍ SE JIŽ VYSKYTUJE (čárkový kód)“ a neumožní tento záznam uložit.

Řešení

Duplicitu katalogového čísla nebo čárkového kódu lze povolit v Nástroje/Konfigurace/Nastavení agendy záložka sklad.