Vítejte! » Přihlásit se » Vytvořit nový profil

Chyba při importu výpisù z účtu formátu ABO

Petr jandík
Chyba při importu výpisù z účtu formátu ABO
30. 06. 2004 19:17
U Money S3 jsou při importu výpisù z účtu ignorovány některé položky. Zjistil jsem, že po importu prvního výpisu se bez mého přičinění vytvoří v číselné řadě čísel bankovních dokladù položka volného čísla, která zpùsobí, že při příštím importu je první položka duplicitní a tím pádem se ignoruje.

Odpomoc zatím jen taková, že se musí po každém jednotlivém naimportovaném výpisu tato volná čísla ručně ze seznamu smazat a pak je následující import v pořádku. [:]}:-(([/:]

Příklad:
první volné číslo bankovního dokladu příjmového je B4P118, výdajového B4V160.
Po importu výpisu s jednou příjmovou položkou je správně vytvořen bankovní doklad B4P118. V seznamu číselných řad pro příjmové bankovní doklady je pak první volné číslo B4P119, ale zároveò se v seznamu volných čísel objevilo číslo B4P118, které ale už je obsazené vytvořeným banovním dokladem.
Pokud se toto chybně programem vytvořené volné číslo neodstraní, bude v dalším výpisu první příjmová položka ignorována a výpis chybně naimportován.

Petr jandík
Re: Chyba při importu výpisù z účtu formátu ABO
21. 10. 2004 12:04
Koukám, že tato chyba nikoho nevzrušuje, ani od Cíglerù. Pro doplnění jen tolik, že se stále vyskytuje i v dosdu nejnovější verzi 9.102.

Roman Gróf
Re: Chyba při importu výpisù z účtu formátu ABO
21. 10. 2004 18:52
Pán Jandík, nie že by to nikoho "nevzrušovalo", ale ja používam na import bankových dokladov napr. Ludovú banku, a nerobí mi to. Takže možno ani nikomu inému. Asi máte niečo špatne nastavené. Skontrolujte si nastavovacie parametre.
Petr jandík
Re: Chyba při importu výpisù z účtu formátu ABO
22. 10. 2004 15:12
Že to nikoho nevzrušuje usuzuji z toho, že první odpověï přišla po několika měsících.
Co bych měl mít podle Vašeho názoru špatně nastavené? Vypadá to, že jste si popis chyby ani nepřečetl a zvolil "kontumační" odpověï. Je to ale lepší, než nic.

Takže tedy:
nastavení importu formátu ABO:
první dialog: zaškrtnuto "Výpis zaúčtovat" a "Po za´čtování výpis vytisknout"

druhý dialog: Elektronický platební styk - KB - elektronický platební styk BEST KB (M-BEST) (pro export používá formát MBEST, pro import ABO formát)
nic jiného to nastavovat nejde

třetí dialog - nastavení názvu importovaného souboru. Na tom špatně nic nemùže být.

čtvrtý dialog: zpracování výpisu z účtu: všechny účty

pátý dialog - parametry nově vytvořených dokladù:
Nově vytvořené doklady - zaškrtnuto "kontrolovat duplicitu načítaných položek" , nastavení nastavena předkontace, členění DPH, číselná řada

šestý dialog: zaškrtnuto "zobrazovat karrty vytvořených bankovních dokladù", výstupní zpráva nezaškrtnuta

Poté následuje import, který proběhne naprosto normálně, vytištěný výpis z účtu obsahuje všechny položky, ale v seznamu bankovních dokladù vždycky jeden chybí, protože je mu přiděleno importem duplicitní číslo dokladu.

Tak mi prosím sdělte, co je na tomto nastavení podle Vašeho názoru špatně. Jistě to budete vědět, když jste zde někomu v diskusi řekl, že znáte Money naprosto dokonale.
Jen bych ještě doplnil, že v Money 2000 chodil import dokladù ještě správně.
Roman Gróf
Re: Chyba při importu výpisù z účtu formátu ABO
24. 10. 2004 22:25
Pán Jandík, práve preto, že program poznám dokonale, tvrdím to, čo tvrdím. Nechite ma skúša. Každá banka môže používa rôzne nastavenia. Ja som už písal, že používam ¼udovú banku, a tá nepoužíva ABO formát.

Pýtam sa však tých, kto používa ABO formát v komerčnej banke, robí niekomu to, čo popisuje p. Jandík? Ste totiž zatia¾ jediný, kto popisuje tento problém.
Ing. Petr Jandík
Re: Chyba při importu výpisù z účtu formátu ABO
03. 11. 2004 20:58
Podle mého názoru nastává chyba v momentě, kdy je zakládán bankovní doklad. To nesouvisí s nějakou konkrétní bankou - výpis, který se při importu vytiskne obsahuje všechny položky a je správný. Chyba nastává až při vytváření bankovního dokladu, kdy je vytvářenému dokladu přiděleno číslo, které je již v seznamu bankovních dokladù obsaženo a tím pádem k vytvoření bankovního dokladu nedojde.
Tom
Re: Chyba při importu výpisù z účtu formátu GEMINI-ACE
07. 03. 2017 18:52
Mam zrejme stejny problem s vypisem ve formatu GEMINI od Raifeisenky
Z kazdeho vypisu mi to nenacte 1. zaznam, jinak vse ostatni ano, pocatecni, koncove zustatek a vse ostatni, krome provniho zaznamu, je jedno zda debetni nebo kreditni.
Co s tim? je to uz nekolikatou verzi, nyni mam 17.200 a problem pretrvava sad smiley
Pavel Halas
Re: Chyba při importu výpisù z účtu formátu ABO
26. 10. 2004 22:41
Pokud načítáte výpis v ABO formátu, tak použijte filtr "Komunikace v ABO formátu", formát BEST KB je jiný, divím se, že Vám to vùbec nějak funguje...
Petr jandík
Re: Chyba při importu výpisù z účtu formátu ABO
31. 10. 2004 16:28
Na tom není nic divného. Filtr BEST KB v Money je jakýsi kočkopes, který exportuje příkazy v úhradě ve formátu BEST a importuje výpisy z účtu ve formátu ABO. Pro uživatele systému M-BEST, nebyla jiná možnost, než používat tento filtr. Pak donutila uživatele M_BESTu přejít na Mojí Banku. Vzhledem k tomu, že MojeBanka umí formát M-BEST přijímat také, používal jsem tento filtr i nadále a v Money SE ještě fungoval dobře.
Na počátku popsaný problém se objevil až spolu s Money S3. Nový program, nové chyby, jak to tak chodí.
Nicméně díky, že jste mi připoměl existenci formátu ABO. MojeBanka umí přijímat příkazy i ve formátu ABO, takže to vyzkouším a uvidíme. První pokus vypadá slibně.
Petr jandík
Re: Chyba při importu výpisù z účtu formátu ABO
01. 11. 2004 21:37
Tak bohužel, import výpisù ve formátu ABO elektronickým bankovnictvím ve formátu ABO dělá naprosto stejnou chybu.
Snaží se vnutit do seznamu bankovních dokladù doklad s duplicitním číslem, což MONEY nedovolí a doklad nevytvoří. Následkem toho vypadne z importovaného výpisu vždy jedna položka.

Nic nového pod sluncem, chyba žije dál.
Petr Jandík
Re: Chyba při importu výpisù z účtu formátu ABO
03. 12. 2004 18:20
V novém Money 10.001 se to zatím chová správně. uvidíme po delší době.
Petr Kovář
Re: Chyba při importu výpisù z účtu formátu ABO
03. 12. 2004 21:40
Pane Jandík,

používáme KB Profibanku a S3 již od ledna 2003 bez nejmenších problémù, komunikace plně přes ABO formát. Zhruba od září 2004 jsme začali zasílat zboží na dobírku s poukázkou A, tj. platba České pošty na náš účet. A při zpracování výpisu z účtu (vytvořen export z Profibanky) se mi vždy ztrácely platby úrávě od České pošty. Za několik dní jsem přišel na to, že Č.P. používá stejné specifické symboly (to mě vedlo k myšlence duplicity...), a tak jsem odškrtnul "Kontrolovat duplicitu načítaných položek bank.výpisù" a hle, vše najednou fungovalo korektně. Zkuste si to u sebe, třeba to pomùže, když ne, tak ten výpis smažte...

Když Vám to nepomùže (což je asi pravděpodobnější varianta) tak mě nekamenujte [:]:-I[/:] , ale snažím se popsat, jak to bylo u nás.

Petr Kovář
www.modelimex.cz

Petr jandík
Re: Chyba při importu výpisù z účtu formátu ABO
22. 12. 2004 13:06
Děkuji za tip. S instalací Money verze 10 chyba zmizela, aniž bych s nastavením hýbal, takže asi to nějak nechtěně opravili, nebo co..[:]:-O[/:]

Zdravím
Autor:

Váš email:


Předmět:


Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 ********  **    **   *******   **     **        ** 
    **     ***   **  **     **   **   **         ** 
    **     ****  **  **     **    ** **          ** 
    **     ** ** **   ********     ***           ** 
    **     **  ****         **    ** **    **    ** 
    **     **   ***  **     **   **   **   **    ** 
    **     **    **   *******   **     **   ******  
Příspěvek: